13
Eyl
08

Yüksel Özen

2 Mayıs 1956 yılında İstanbul’da doğdu.


1983-1987 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’ nde, lisans Eğitimini birincilikle tamamladı.

1989’da yine aynı kurumda “Soyut Resimde İfade” konulu yüksek Lisans Tezini verdi. 1985 yılında MÜGSF’nin düzenlediği “Ulusal Egemenlik” konulu resim yarışmasında birincilik ödülü aldı.

Halen yaşamını ve çalışmalarını serbest sanatçı olarak İstanbul’da sürdürmektedir.


KİŞİSEL SERGİLER

1988  Yonca Modern Sanat Galerisi,İstanbul

1990  Tem Sanat Galerisi,İstanbul

1992  Türk-Amerikan Derneği,İzmir

1992 Tem Sanat Galerisi,İstanbul

1995 Tem Sanat Galerisi,İstanbul

1997 Tem Sanat Galerisi,İstanbul

1999 Türk-Amerikan Derneği,İzmir

2002 Mine Sanat Galerisi,İstanbul

2004 Atatürk Kültür Merkezi,İstanbul

2004 Markiz Passage,İstanbul

2005 Asmalımescit Sanat Galerisi,İstanbul

2005 Türk-Amerikan Derneği,İzmir

2006 Atatürk Kültür Merkezi,İstanbul

2008 TEM Sanat Galerisi, İstanbul

KARMA SERGİLER VE ÖDÜLLER

1973 Cumhuriyetin 50. yılı nedeniyle düzenlenen Orta Dereceli

Okullar arası Resim yarışması Birincilik Ödülü

1985 Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından düzenlenen “Ulusal Egemenlik” konulu Resim Yarışmasında Birincilik Ödülü

1987 6. Sanat Bayramı “Yeni Eğilimler Sergisi”

1987 8. Günümüz Sanatçıları Sergisi

1987 21. DYO Resim Sergisi – Mansiyon

1988 9. Günümüz Sanatçıları Sergisi

1988 49. Devlet Resim ve Heykel Sergisi

1988 8. TPAO “Atatürk Resim Sergisi”

1988 22. DYO Resim Sergisi

1988 5. Esbank Resim Sergisi

1989 23. DYO Resim Sergisi

1989 10. Günümüz Sanatçıları Resim Sergisi

1989 9.TPAO “Atatürk Resim sergisi”

1990 Galeri Beytem Resim Koleksiyonundan Sergiler I

1990 11.Günümüz Sanatçıları Resim Sergisi

1991 “Çelebiden Gürbüz’e Sanatın Hizmetinde 5. yıl” Tem Sanat Galerisi, AKM

1991 51. Devlet Resim ve Heykel Sergisi

1991 “1.İstanbul Sanat Fuarı” , TEM Sanat Galerisi, Tüyap, Tepebaşı/İSTANBUL

1992 “2.İstanbul Sanat Fuarı”, Tem Sanat Galerisi, Tüyap, Tepebaşı/İSTANBUL

1996 “6.İstanbul Sanat Fuarı”, Tem Sanat Galerisi, Tüyap, Tepebaşı/İSTANBUL

2004  “Sanat Sevgidir” Resim Sergisi, Cream Art Gallery

2005 “Bir Gün’ ü Yaşatalım Diye” Resim Sergisi, Asmalımescit Sanat Galerisi,İSTANBUL

2005 “Art-İst Sanat Fuarı”, Asmalımescit Sanat Galerisi,Tüyap , Beylikdüzü/İSTANBUL

2007 “Uyanış”, TEM Sanat Galerisi, İSTANBUL

Yüksel Özen

0 Responses to “Yüksel Özen”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

"Bir bosluk birakip gidenler vardir.Tek bir tugla eksilmemistir icinde, tek bir tugla yerini bile degistirmemistir ama bir bosluk, durup durduk yerde, apansiz, öncesi olmayan bir bosluk belirir.Ne diyecegini bilemezsin, duyduklarin anlamsiz söz yiginlari gibi, dizi dizi bos süt siseleri gibi..."

geçmiş

En Fazla Tıklananlar

badem ağacım benim…

ne kadar uyudum bilemiyorum o diyarda . kimi zaman gülümsemeye uyandım,kimi zaman hüzne.. günaydın buz gibi sabahlar,günaydın yaprağını,çiçeğini bekleyen badem ağacı bende bekledim, sana sırdaş ,sana yoldaş seni çizdim ,seni yazdım bembeyaz sayfalarıma umutsuzluğumu bildin de bir küçük tomurcuk verdin gözlerime geçecek bu karakış ,dinecek yüreğinde ki sızı sen bekle,beklemek güzeldir.. beklemek yarınlarına açılan kocaman bir kapıdır… kapkaranlık kasvetli bir günde.. yüreğimin bana dar geldiği bir günde.. yağmurla gelen bulutu gördük uzaktan denizin üzerine yağarken ki sesi duyduk bu ses sana tanıdık,bana yabancı o diyarda kaç kez yaşadın sen bunu kimbilir?… o gün o tepede bir bulutun içine girdim ilk kez döndüm,döndüm,döndüm… gözlerim kararana kadar döndüm bir gün başka bir yerde,başka bir zamanda seni orda bırakmanın sızısını içimde yaşıyorum badem ağacım benim daha kaç mevsim yeni umutları taşıyacaksın yarınlara
Eylül 2008
P S Ç P C C P
« Ağu   Eki »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

