26
Eyl
08

Muammer Yıldırım

1952  yılında Havza-Samsun’da dünyaya geldi. İlk, orta ve lise öğrenimini Havza’da tamamladı. Lise öğrenimi süresince Resim Öğretmeni Sadık Kaya’dan dersler aldı. 1972 yılında Ladik Akpınar Öğretmen okulunu; daha sonra Açık Öğretim Fakültesi’ni bitirdi. 25 yıl Samsun  ilçe ve köylerinde öğretmenlik yaptı.1997 yılında emekli oldu ve çocukların tahsili nedeniyle Bornova’ya yerleşti. Evli ve iki çocuk babasıdır.

Resimlerinde doğa sevgisini, yine doğadan aldığı ilhamla gökkuşağının görünmeyen renklerini de paletinde harmanlayarak özgün çalışmalar yapmaktan zevk almaktadır. Genellikle büyüdüğü köyünü tuvaline aktarmaktan mutlu olmaktadır. Sergilerini de köyünün sofralarında bulunan yemeklerine benzetmektedir.

Eserlerinin çoğunda dünyada var olan güzellikleri kendi gönül gözüyle gördüğü gibi spatula ile diğer insanlara aktarmaktan ayrı bir keyif almaktadır.

BIOGRAPHY:

Muammer Yıldırım was born in 1952 in Havza, Samsun. He graduated from Teachers’ Training Scholl in Ladik, Samsun. He worked for 25 years in Samsun as a teacher. He has been living in Bornova since 1999. He is married and has got two children.

Kişisel sergiler ( Personal Exhibitions)

2002- Uğur Mumcu kültür ve Sanat Merkezi Bornova-İzmir

2003- Tesco Kipa Çiğli İzmir

2003- Uğur Mumcu kültür ve Sanat Merkezi Bornova-İzmir

2004- Bornova Büyük Par İçi Çiçek Satış Yeri

2004-EGS Mavişehir İzmir

2006-Kilise Sanat Galerisi Çeşme

Karma Sergiler (The Other Exhibitions)

2000- İzmit Deprem zedeleri yararına Kültür Merkezi Samsun

2002- Uğur Mumcu kültür ve Sanat Merkezi Bornova-İzmir

2005- Kilise Sanat Galerisi Çeşme

2005-Çeşme Kalesi

2005-Universiade Resim Şenliği Balçova-İzmir

2006- Kilise Sanat Galerisi Çeşme

Muammer Yıldırım

0 Responses to “Muammer Yıldırım”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

"Bir bosluk birakip gidenler vardir.Tek bir tugla eksilmemistir icinde, tek bir tugla yerini bile degistirmemistir ama bir bosluk, durup durduk yerde, apansiz, öncesi olmayan bir bosluk belirir.Ne diyecegini bilemezsin, duyduklarin anlamsiz söz yiginlari gibi, dizi dizi bos süt siseleri gibi..."

geçmiş

En Fazla Tıklananlar

  • Hiçbiri

badem ağacım benim…

ne kadar uyudum bilemiyorum o diyarda . kimi zaman gülümsemeye uyandım,kimi zaman hüzne.. günaydın buz gibi sabahlar,günaydın yaprağını,çiçeğini bekleyen badem ağacı bende bekledim, sana sırdaş ,sana yoldaş seni çizdim ,seni yazdım bembeyaz sayfalarıma umutsuzluğumu bildin de bir küçük tomurcuk verdin gözlerime geçecek bu karakış ,dinecek yüreğinde ki sızı sen bekle,beklemek güzeldir.. beklemek yarınlarına açılan kocaman bir kapıdır… kapkaranlık kasvetli bir günde.. yüreğimin bana dar geldiği bir günde.. yağmurla gelen bulutu gördük uzaktan denizin üzerine yağarken ki sesi duyduk bu ses sana tanıdık,bana yabancı o diyarda kaç kez yaşadın sen bunu kimbilir?… o gün o tepede bir bulutun içine girdim ilk kez döndüm,döndüm,döndüm… gözlerim kararana kadar döndüm bir gün başka bir yerde,başka bir zamanda seni orda bırakmanın sızısını içimde yaşıyorum badem ağacım benim daha kaç mevsim yeni umutları taşıyacaksın yarınlara
Eylül 2008
P S Ç P C C P
« Ağu   Eki »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

